viernes, 11 de marzo de 2016

Proiektuetan Oinarritutako Metodologia

Gaurkoan proiektuen inguruko hausnarketa txiki batekin natorkizue. Horretarako, lehendik bi taldeak bateratu eta bi irakasleen artean proiektuei buruzko ezagutzak plazaratu genizkien hiru edo lauko talde txikietan. Batzuk beste batzuk baino ezagutza gehiago zituzten baina hala ere denon artean ideia orokor batzuk atera genituen.

Proiektuak, gaur egun hainbat eskoletan erabiltzen diren baliabide batzuk dira, metodologia jakin baten laguntzaz. Gainera, metodologia hau, ikasleen iritzi eta interesetan oinarritzen da; eta ondorioz, plan horiek habian jarri ahal izateko, ezinbestekoa da hainbat pausu finkatzea.

Honako hau hobeto ulertzeko, irakasleak bi adibide

erabili zituen; lehenengoa egutegiarena eta bigarrena futbolarena. Egutegi hau egitea behar batetik atera zen, eskolako haur denek ez baitzuen egutegirik; eta beraz, gelakide bakoitzak, bana sortzea erabaki zuten. Horretarako, egutegia egiten hasi aurretik, haurrak borobilean jarri zituen irakasleak eta egutegiari buruzko ezagutzak elkarbanatu zituzten.
Hau egin ostean, egutegia nolakoa izango zen finkatu zuten, errealitatearekin bat zetorrena alegia (12 hilabetekoa, jai egunak gorriz margotuak zituena...); beraz, jarduera antolatu eta lanari ekin zioten. Behin egutegia amaituta zegoela, portada eta azalpen orriak egin zituzten (kolore bakoitzak zer adierazi nahi zuen esanez...) eta azkenik, bakoitzak bere etxera eraman zuen bere familiarekin elkarbanatzeko.

Bigarrenik, haurrek futbolarekin izugarrizko matraka eman ostean, irakasleari egokia iruditu zitzaion futbola haurren interesekoa izanik, gai honen inguruko proiektu bat gauzatzea ikasgelan. Horretarako, egutegiarekin egin zuten bezala, haurren ezagutzetatik abiatu zen jarduera, zenbat futbol talde zeunden, nongoak ziren, zer koloretakoak ziren kamisetak eta beste hainbat galderei erantzunez. Gai honen inguruko euskal hiztegi bat sortzeaz gain, matematika ikertzeko aukera ere izan zuten eskolako txikienek. Alde batetik, futbol zelai batek zenbat neurtzen zuen aztertzen zebiltzan bitartean, matematika lantzen ari ziren zeharkako metodoaz; hau da, haurrak ez ziren jabetzen eragiketa ezberdinak barneratzen zenbiltzala. Gainera, proiektua hasterakoan, haur bakoitzak etxean zuena ekarri zuen gelara, kamisetak, kromoak, marrazkiak... honek gurasoekiko elkarlana eskatzen du non oso faktore garrantzitsua den hezkuntza munduan.




Irakasleak adibide horiek azaldu ostean, klase hasieran eman zigun papereko galderei erantzuteari ekin genion, bertan hiru galdera azaltzen ziren, lehena eta jada azaldu duguna, ia ezer azaldu aurretik zer genekien proiektuetan oinarritutako ikaskuntzari buruz; bigarrena, ia zer falta zaigun ikasteko metodologia honen inguruan. Galdera honi dagokionez, esan beharra daukat, beti dagoela zerbait berria ikasteko, eta hortaz, inoiz ez gara dakigunarekin soilik konformatu behar, ikasteko irrika hori beti bizirik mantendu behar dugu. Horrela, beti ekarpen berriak egin ahalko ditugu, eta emaitzak ziurrenik positiboagoak izango dira. Azkeneko galderari dagokionez, atera genituen ikaskuntza nagusiak zeintzuk izan ziren galdetu ziguten. Irakaslearen argibideak jaso aurretik, esan beharra dut proiektuei buruzko hainbat ezagutza neuzkala, nahiz eta horrenbeste pauso eman behar zirela ez jakin. Horretaz gain, ez nekien helburu zehatz baten inguruan sortzen zirela proiektuak.



Azken finean, azken zehaztapen orokor gisa, esan dezaket nire uste apalean, proiektuak gaur egun aurrera pausu handiak bilakatzen ari direla haurren ikaskuntza prozesuan. Horiei esker, modu tradizionalean ikasi beharrean, beste modu batera ikasten dutelako eta ikasteko gogoa handitzen zaielako.





No hay comentarios:

Publicar un comentario