viernes, 12 de febrero de 2016

Argazkien Hausnarketa



Gaurkoan, hainbat argazki aztertzen ibili ondoren hausnarketa txiki batekin natorkizue. Pertsona bakoitzak, argazkiaren interpretazio bat edo beste egin dezake bere pentsamenduen arabera, baina azkenean denak antzekoak direla ondoriozta dezakegu. 

Argazki horien azterketa egin ahal izateko biko edo hiruko taldeetan bildu gara, eta ondoren, bakoitzari egokitu zaion irudia taldean aztertu du. Behin denek haien azterketak eginak zituztela, gainontzeko gelakideei taldean eginiko hausnarketa adierazi diegu.

Behan azaltzen den argazkian argi eta garbi ikus daiteke pinpon mahai bat dela, baina sareari dagokionez, erdian egon beharrean iskin batean dagoela. Guk gure hausnarketa pertsonala egin dugu, eta  esan dezakegu egungo gizartearen interpretazio bat dela. Hau da, printzipioz, denek arau, eskubide eta betebehar berdinak dauzkagu, baina bakoitzaren boterea handiagoa den heinean askatasun edo muga horiek handituz doaz. Beraz, esan dezakegu azken finean denak ez garela maila beretik abiatzen, gure boterea ezarrita dagoen mailatik hain zuzen.




Laburbilduz, esan dezakegu, argazkiek hitzek bezain ondo azal dezaketela egoera, eta gainera, bakoitzaren hausnarketa pertsonala egiteko oso baliagarriak direla.



Ondorengo argazki hau aztertzen badugu, bertan hainbat animali ezberdin daudela ikus dezakegu (katua, elefantea, itsas txakurra, arraina, tximua eta txoria). Animali bakoitzak bere trebetasun eta gaitasunak izango ditu gizakiok bezala. Esaterako, tximuak, arrainak, txoriak eta katuak ez dute hainbesteko zailtasunik izango irakasleak esaten duen moduan zuhaitzera igotzeko. Aldiz, elefanteak eta itsas txakurrak zailtasunak izango dituzte. Beraz, esan dezakegu gauzak egiteko orduan ez dela kontuan izan bakoitzak dituen trebetasun eta gaitasunak, eta jarduera pentsatu gabe egin duela irakasleak.

Bestalde, gaur egungo hezkuntzarekin alderatzen badugu, ikusi dezakegu haurrek denbora zehatz batean hainbat helburu, konpetentzi eta edukiak bereganatu behar dituztela, eta ez direla kontuan hartzen ikasle bakoitzak izan ditzaketen zailtasun eta berezitasunak. Guzti hau azaldu ondoren esan dezakegu, haur bakoitzak bere erritmoa duela eta bere erritmoan joango dela helburu, konpetentziak eta edukiak bereganatzen. Beraz, haur bakoitzaren erritmoak errespetatu behar dira eta ahal den neurrian errespetatu eta erritmo horietara egokitu.


No hay comentarios:

Publicar un comentario